مجموعه استخر در ساختمان به چه چیزی اطلاق می شود؟

استخر فضای آبگیری است که برای انجام شنا و سایر تفریحات و ورزش های آبی مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه ساخت استخر در منازل ، برج های مسکونی و هتل ها بسیار متداول بوده و این امکان وجود دارد تا ساکنان ساختمان ها از امکانات استخر به راحتی بهره مند شوند.

در مجموعه استخر، علاوه بر خود استخر، سرویس بهداشتی، سرویس حمام یا دوش، نشیمن یا کانتر بار به عنوان فضایی برای استراحت و نوشیدن وجود دارد. همچنین معمولا سونای خشک، سونای بخار و جکوزی نیز در کنار استخر به عنوان مکمل این گونه تفریحات طراحی و اجرا می شوند. باید توجه داشت که در بخش سونا خشک، سونای بخار و جکوزی، سیستم برقی خاصی نیاز می باشد و تجهیزات برقی آنان باید توسط طراح مجرب در ابتدای کار و پیش از شروع کف سازی‌های محیط در نظر گرفته شود.

طراحی و ساخت مجموعه استخر در ساختمان ها کاری تخصصی در صنعت ساختمان به شمار می رود. توجه به عایق بندی کامل استخر، حفظ پاکیزگی و گندزدایی آب و پیش بینی مناسب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی از مهمترین مسائلی است که طراجان و مجریان باید در این خصوص مد نظر قرار بدهند.

گروه الماس آرامیس با به خدمت گیری نیروهای متخصص و بهره گیری از دانش روز دنیا، خدمات طراحی و اجرای مجموعه استخر را برای مشتریان ارائه می دهد.

انواع استخر

در ساختمان های مسکونی و ویلاها دو نوع استخر بر اساس جانمایی تعریف می شود: استخر بیرونی یا فضای باز و استخر داخلی یا سرپوشیده.استخر می تواند در داخل فضای بسته و محصور ساخته شود و یا در فضای باز به عنوان مثال در حیاط و بدون پوششی برای سقف اجرا شود.بیشتر اوقات استخر در فضای روباز به عنوان استخری فصلی شناخته می شود که جز در فصل تابستان و هوای گرم امکان استفاده از آن وجود ندارد. اما می توان با استفاده از سیستم استخرهای داخلی برای استخر بیرونی آب گرم فراهم نمود و از استخر روباز در فصل زمستان نیز لذت برد.

aramis 3